مزایای شبکه های کامپیوتری:

امروزه شبکه های کامپیوتری از موفق ترین راه های اشتراک گذاری اطلاعات محسوب میشوند و عموما تمامی مشاغل و سازمان ها به شبکه های کامپیوتری نیازمند هستند. مزایای شبکه های کامپیوتری تنها به ارسال و دریافت اطلاعات خلاصه نمیشود و استفاده از شبکه مزیت های فراوان دیگری نیز دارا می باشد که در این مقاله به بیان آن ها می پردازیم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی شبکه های کامپیوتری:

شبکه یعنی دو یا چند کامپیوتر به هم متصل شوند تا بتوانند داده ها و منابعی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شبکه کردن کامپیوتر ها فقط برای تعداد خیلی زیادی کامپیوتر نیست و می توان دو کامپیوتر را نیز با هم شبکه کرد و از مزایای شبکه بهره مند شد. اشتراک گذاری  صرفه جویی در منابع شبکه های کامپیوتری فقط مختص کامپیوتر ها نمی باشد و این امکان وجود دارد که سخت افزار های دیگری مانند پرینتر، چاپگر، لپ تاپ و… را در شبکه اشتراک گذاری نمایید.

 

مزایای استفاده از شبکه های کامپیوتری:

 

افزایش قابلیت اطمینان در شبکه:

در واقع قابلیت اطمینان در این جا به معنای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده ها است. بروز مشکلاتی مانند خراب شدن تجهیزات، ممکن است باعث شود اطلاعات مهم خود را از دست بدهید، اما با استفاده از مزایای شبکه های کامپیوتری می توانید اطلاعات و دیتای های مهم را در یک فایل به اشتراک بگذارید تا در صورت از دست رفتن داده ها بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. البته این امر نیازمند این است که طراحی، نصب و راه اندازی شبکه به خوبی صورت گرفته باشد.

 

دستیابی به اطلاعات:

استفاده از شبکه، دسترسی به راه های ارتباطی که در گذشته قابل دستیابی نبوده اند را به راحتی ممکن ساخته است. شبکه های کامپیوتری با سرعت بالا دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات، پوشه ها، فایل ها و … را ممکن می سازد. بنابراین با استفاده از شبکه، وقت شما برای به اشتراک گذاری و دریافت اطلاعات هدر نمی رود.

 

 

کاهش هزینه ها در شبکه:

از ديگر مزايای استفاده از شبکه، می توان به کاهش هزینه اشاره کرد. با کمک این شبکه ها می توانیم سخت افزار هایی مثل چاپگر را به اشتراک گذاشت و دیگر لازم به خرید چند چاپگر نخواهد بود. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که فایل های اصلی نرم افزار ها، عکس ها، ویدئو ها و تمامی مطالب را بدون هیچ هزینه ایی با کارمندان خود به اشتراک بگذارید.

 

میزان ظرفیت ذخیره سازی زیاد می شود:

زمانی که می خواهید پرونده ها، اطلاعات و منابع ایی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، باید مطمعن شوید که تمامی اطلاعات و محتوا ها به درستی سیو می شوند. با کمک شبکه های کامپیوتری، همه ی این کار ها را می توان بدون زحمت انجام داد در صورتی که تمامی فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی را نیز در اختیار خواهید داشت.

در زمان صرفه جویی می شود:

از مزیت های مهم استفاده از شبکه های داخلی، صرفه جویی در زمان است. اگر از شبکه های کامپیوتری استفاده کنید دیگر به دیسک، سی دی و .. نیاز  پیدا نمی کنید و با استفاده از شبکه ها و در زمان بسیار کوتاه می توانید اطلاعات و فایل های خود را برای کاربران دیگر ارسال کنید.

 

به روز بودن اطلاعات:

در شبکه های کامپیوتری امکان به روز رسانی همه ی اطلاعاتی که به برنامه ها و سرویس ها مربوط است وجود دارد و دستیابی به آخرین نسخه سرویس ها و نرم افزار ها راحت خواهد بود.

 

 

کربرد انعطاف پذیر و قابل تغییر:

تمامی کاربران شبکه به وسیله ی یک کامپیوتری که به شبکه وصل است در هر مکانی که باشند، می توانند به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند و همین مورد سبب می شود قابلیت انعطاف شبکه بالا برود.

 

مزایای شبکه های کامپیوتری

 

راه حل های جدید:

با رشد شبکه های کامپیوتری، راه حل های بازار یابی، اقتصادی،کار آفرینی، آموزشی و… افزایش یافته یافته است، که این کار با استفاده digital marketing  ، E-learning و… انجام می گیرد.

 

از دیگر مزیت های نصب و راه اندازی  شبکه های کامپیوتری:

  • راه اندازی شبکه کمک می‌کند تا سرعت اینترنتتان هیچ‌وقت کم نباشد یا قطع نشود.
  • امنیت اطلاعات سازمانیتان را تامین می‌کند.
  • وقتی که در سازمانتان شبکه کامپیوتری راه اندازی می‌کنید، می‌توانید;کاری کنید که هرکدام از کارمندانتان به اندازه مشخصی;از اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.
  • وقتی که در سازمانتان شبکه کامپیوتری;راه اندازی می‌کنید، می‌توانید کاری کنید که هرکدام از کارمندانتان;به اندازه مشخصی از اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.
  • وقتی شبکه کامپیوتری در سازمان شما به درستی;نصب و راه اندازی شده باشد ایمیل سازمانیتان اختلالی را تجربه نخواهد کرد.
  • با نصب شبکه مشکلات دستگاه پرینتر، فکس، اسکنر و … وقت کارمندانتان را نخواهد گرفت.
  • دغدغه‌ای بابت اینترنت و شبکه و کامپیوترهایتان نخواهید داشت.
  • سادگی در انتقال اطلاعات

 

کاربردهای شبکه های کامپیوتری:

  • کاربرد های;خانگی
  • کاربرد;های تجاری
  • کاربرد های همراه

 

 

 

بازدیدها: 3