شبکه های کامپیوتری

انواع حملات در شبکه های کامپیوتری:

یکی از موضوعات مهم در تمامی شرکت ها، سازمان های خصوصی و دولتی، موضوع امنیت اطلاعات است. با توجه به ضرورت امنیت در شبکه های کامپیوتری لازم است، با انواع حملاتی که امنیت شبکه های کامپیوتری را به خطر می اندازد آشنا باشید تا در مواردی که شبکه شما مورد نفوذ قرار گرفت با انجام اقدامات لازم از خسارت های بیشتر جلوگیری کنید.در این مطلب توجه شمارا به چند حمله احتمالی جلب میکنیم.

شبکه های کامپیوتری

حملات در شبکه های کامپیوتری:

 

بد افزار ها:

بد افزار ها، نرم افزار هایی هستند که معمولا روی کامپیوتر نصب می شوند. هکر یک فایل را برای کارمندان شما می فرستند و با دانلود نمودن این فایل ها هکر می تواند به به سیستم و شبکه شما وارد شود و یا ممکن است هکر لینکی را بفرستد و با کلیک بر روی لینک مورد نظر، هکر امکان نفوذ به شبکه را پیدا کند. بعد از نفوذ به شبکه هکر این امکان را خواهد داشت که سخت افزار شما را کاملا به دست گرفته و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. در این نوع حملات داده های حساس و مهم مانند رمز شبکه و یا رمز های حساب بانکی شما در دسترس هکر قرار خواهد گرفت.

 

حمله سرقت نشست:

زمانی که در اینترنت به فعالیت می پردازید  یک آیدی جهت برقراری ارتباط با سرور مورد نظر به شما اختصاص داده می شود و سرور اطلاعات مورد درخواست را با توجه به آیدی شما بر می گرداند. هکر ها به تمامی این داده ها و اطلاعات می توانند دسترسی پیدا کنند.

حملات DOS:

حمله منبع سرویس DOS از دیگر حملاتیست که شبکه های کامپیوتری را مورد تهدید قرار می دهد. این حمله زمانی رخ می دهد که هکر ها نرم افزار ی را که در کل سازمان زیاد استفاده می شود و از برنامه های مهم و اساسی برای مجموعه است، با بمباران ترافیک رو به رو می سازند. بعد از اتفاق افتاد این حمله هیج یک از کارمندان نمی توانند به کار خود ادامه دهند و کار سازمان مورد نظر با مشکلات و اختلالاتی رو به رو خواهد شد. بنابراین این حمله سبب می شود تا سرویس هایی که کاربران در یک سازمان نیاز دارند مختل شود و دسترسی به این سرویس ها امکان پذیر نباشد.

شبکه های کامپیوتری

حمله مرد میانی (Man in the middle):

حمله مرد میانی از انواع خطرناک حملات شبکه است.  در این نوع حمله نفوذ گر می تواند بین طرفین ارتباط قرار گرفته و به شنود بپردازد . این نوع حمله یک نوع حمله استراق سمع بوده و از خطرناک ترین نوع حملات شبکه های کامپیوتری است. قربانی حمله در این روش از هک شدن و وجود هکر اطلاع پیدا نمی کند.

حمله Port scanning:

حمله Port scanning از راه پورت هایی که در شبکه باز هستند رخ می دهد.  به وصل شدن به پورت های udp و  tcpو شناسایی پورت های باز موجود در شبکه راه نفود تشخیص داده می شود و به نفوذ به شبکه اتفاق می افتد.

حمله  Syn flood:

این حمله از دست تکانی سه طرفه در پروتکل tcp استفاده می نماید. نحوه ی این حمله به این شکل است که هکر  syn  می فرستد و منتظر نمی ماند تا اک نهایی برسد بنابراین تمامی ارتباطات در حالت نیمه فعال قرار می گیرند. در نتیجه ی این امر سبب پر شدن بافر وصل شده و قطع ارتباط با سرویس گیرنده خواهدشد.

حمله smurfing:

حمله smurfing از دیگر حملات در شبکه های کامپیوتری است که با نام ping هم شناخته می شود.این حمله به این صورت انجام می گیرد که هکر بسته های ping را به آدرس های مشخص broadcast می کند. بنابراین شبکه با ترافیک شدید رو به رو می شود و استفاده از منابع شبکه سخت و حتی غیر ممکن می شود.

 

 

 

 

بازدیدها: 8